Trenger du help?
Ofte stilte spørsmål
Produktet
De myke tøflene i merinoull er generelt store i størrelsen, og derfor bør du som utgangspunkt velge en størrelse mindre enn normalt. Hvis du veksler mellom to størrelser, bør du derfor velge den minste av de to størrelsene. Tøflene skal faktisk helst sitte litt tett på føttene første gang du tar dem på, men de gir seg raskt og tilpasser seg foten. Etter bare et par dagers bruk får de den karakteristiske, myke passformen som gjør dem så deilige og koselige å ha på seg.
Tøfler i ullfilt for barn og voksne er derimot normale i størrelsen, så her anbefaler vi at du velger din / barnets normale størrelse. Hvis du / barnet veksler mellom to størrelser, bør du her velge den større størrelsen.
Du kan finne alle våre størrelsesguider med mål her:
Se alle størrelsesguider
Våre myke tøfler i merinoull har en 2 mm tykk såle i semsket skinn, foret med et herlig lag kløfri merinoull.
Våre barntøfler i ullfilt har en veldig fleksibel og halkfri crepe-gummisåle. Denne typen såle gir utmerket grep og stabilitet, slik at barna kan bevege seg fritt, sikkert og komfortabelt på forskjellige overflater. Inni tøflene er sålen foret med et lag ullfilt, noe som gir maksimal komfort.
Våre herlige tøfler laget av italiensk ullfilt kommer med to forskjellige såletyper: semsket skinn eller gummi. Begge såletypene er veldig behagelige. Her kan du finne ut hvilken type såle som passer deg best:
- Velg en semsket såle hvis du ønsker en mykere og lettere såle og kun bruker tøflene innendørs.
- Velg en gummisåle hvis du ønsker en mer robust såle som også kan brukes utendørs. Hvis du f.eks. ønsker å beholde tøflene på når du går ut for å sjekke postkassen eller går rundt på terrassen.
Alle de myke tøflene er laget av 100% merinoull og har en 2 mm semsket såle. De er håndsydd på verkstedet vårt i Europa.
Tøflene er laget av herlige italienske ullfilt, med enten en semsket såle eller en gummisåle.
Alle våre tøfler er i naturlige farger fordi vi ikke ønsker å bruke kunstig farging. Dette betyr også at det kan være små fargevariasjoner fra produkt til produkt, men vi prøver å etterligne den opprinnelige fargen så nært som mulig til 99 %.
Les mer om produktet på produktsidene.
Som tommelfingerregel bør du lufte ulltøfler og filttøfler utendørs i stedet for å vaske dem. Ull er et delikat naturmateriale, så vasking (spesielt maskinvasking) kan endre strukturen til ullen og redusere de unike egenskapene som gjør ull så spesiell. Rist og luft tøflene regelmessig. Dette vil som regel være nok til å holde dem luktfrie og friske. Dersom du trenger å fjerne en flekk fra tøflene, kan du gjøre det ved å dyppe flekken med en fuktig klut, eventuelt med litt ullvaskemiddel.
De myke ulltøflene kan håndvaskes med ullvaskemiddel i kaldt vann. Husk å ikke vri ulltøflene tørre etter endt vask, men heller presse eller rulle dem i et håndkle, og la dem deretter lufttørke. Imidlertid anbefaler vi bare å vaske ulltøflene hvis det er helt nødvendig.
Filttøflene kan ikke vaskes, bare rengjøres på flekken med en fuktig klut.
Den aller største delen av ullen vi bruker til produktene våre kommer fra små gårder rundt om i Europa – hovedsakelig fra land som Tsjekkia, Slovenia og Slovakia. Alle produktene våre er kjærlig produsert av høykvalitets europeiske råvarer og deretter håndsøm på små verksteder – også med beliggenhet i Europa.
Håndsøm produkter har en unik kvalitet og detaljer som masseproduserte elementer ofte mangler. Ved å velge håndsøm tøfler, støtter du også europeisk håndverk og gir en liten del av historien til føttene dine.
Se hvordan tøflene blir laget på en av våre små verksteder her.
På hver produktside kan du lese om materialesammensetningen og opprinnelsen til produktet.
Ja, all vår ull er 100% fri for mulesing.
Frakt
Bring leverer alle våre pakker og det koster 49 kr. Når du bruker 749 kr eller mer, er leveringen gratis.
Leveringstiden vår er 2-5 virkedager fra bestilling. Som regel er alle varene du kan kjøpe på www.thecozysheep.no på lager og står klare for rask utsendelse.
Når pakken din er sendt fra lageret vårt, vil du motta en e-post med en lenke for å spore forsendelsen med Bring. Du vil også motta varsel via e-post og SMS fra Bring når pakken er klar for henting.
Sjekk søppelposten din hvis du ikke har mottatt en e-post fra oss innen noen dager etter bestilling. Hvis sporings-e-posten heller ikke er der, vennligst kontakt vår kundeservice, som vil kunne hjelpe deg med å finne pakken din.
Dersom pakken din er tapt under Bring-håndtering, vennligst kontakt kundeservice vår. Vi vil umiddelbart sende deg en ny pakke.
Hvis du ikke klarer å hente pakken din i tide fra Bring pakkebutikken, blir den automatisk returnert til oss. Hvis du fortsatt er interessert i å motta pakken, sender vi den gjerne til deg igjen mot betaling av ny fraktkostnad.
Retur
The Cozy Sheep tilbyr 100 dagers åpent kjøp. Det vil simpelthen si at du har 100 dager på deg til å bestemme om du vil beholde varen, fra den dagen du fikk den. Produktet må imidlertid være i samme stand som da du fikk det, og den opprinnelige emballasjen og etikettene må fortsatt være intakte.
Når du returnerer, må du bruke vår returportal og opprette en retursak: https://thecozysheep.no/returportal/
Vær oppmerksom på at vi kun godtar retur av varer hvis de er i samme tilstand som da du mottok dem. Dette betyr at størrelseslappene må være på sålen, og sålene må ikke ha synlig skitt eller flekker.
Pakken skal deretter sendes til følgende adresse:
THE COZY SHEEP
c/o Scanvisio
Andersrudveien 1
1914 Ytre Enebakk
Norge
Vi anbefaler å bruke følgende fraktløsning: https://www.posten.no/sende/i-norge/norgespakke. Du må selv dekke kostnadene for returfrakt, mens vi dekker fraktkostnadene for den nye pakken.
Vi anbefaler at du bestiller retur med sporing. Hvis pakken ikke har sporing, kan vi ikke bekrefte hvor den befinner seg.
Det er svært viktig at ditt navn er tydelig synlig på utsiden av pakken, slik at vi kan identifisere avsender.
Når vi mottar din returpakke, vil vi håndtere den så raskt som mulig.
Ja, du kan definitivt gjøre det.
Når du bytter til en ny størrelse eller farge, må du bruke vår returportal. Her kan du oppgi informasjonen din samt hvilket gjenstand du vil bytte til. Når returleveransen har kommet og blitt skannet på vårt lager, vil en ny pakke bli sendt til deg innen noen dager, med den valgte størrelsen og/eller fargen.
Vi refunderer pengene for de returnerte varene innen 5 arbeidsdager etter at vi mottok returleveransen. Vi refunderer alltid pengene til betalingskortet som ble brukt under bestillingsprosessen. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke kan gi refusjoner til andre kort.